دستگیری ۱۴ سر شبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد
سرخط خبرها

۲۰ مدرسه آموزش از راه دور در خراسان رضوی در انتظار مجوز

  • کد خبر: ۱۳۳۶۶۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
۲۰ مدرسه آموزش از راه دور در خراسان رضوی در انتظار مجوز
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: حدود ۲۰ درخواست جدید برای راه‌اندازی مدارس آموزش از راه دور در مناطق و شهرستان‌ها داشته‌ایم که منتظر صدور مجوز آن‌ هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، چهارشنبه، ۱۱ آبان، بود که رئیس اداره مدارس از راه دور وزارت آموزش و پرورش در نشستی در مشهد اعلام کرد در خراسان رضوی و در شهرستان‌های بجستان، بینالود، سرخس، داورزن و... دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم اما متاسفانه مدرسه آموزش از راه‌ دور نداریم که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

حال در گفت‌وگو با رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌ و پرورش استان به بررسی وضعیت مدارس آموزش از راه دور پرداخته‌ایم.

غلامرضا نیک‌پور در این خصوص به ایسنا گفت: در سطح استان ۱۶۰ مدرسه آموزش از راه دور فعال است که ۷۰ مدرسه در مشهد و ۹۰ مدرسه در سایر مناطق استان قرار دارد. در حال حاضر ۸۴ مدرسه پسرانه و ۷۶ مدرسه دخترانه آموزش از راه دور در استان فعالیت دارد.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در سال جاری در این مدارس ثبت نام کرده‌اند که ۴۶۰۰ دانش‌آموز دختر و حدود ۸۰۰۰ نفر پسر هستند ... امسال رشته‌های مدارس کار و دانش از ۶ رشته به ۱۲ رشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در این مدارس افراد بازمانده از تحصیل که امکانات تحصیلی برای آن‌ها فراهم نیست و نمی‌توانند تمام‌وقت حضور پیدا کنند، ثبت‌ نام می‌کنند. کسانی که موفق به دریافت دیپلم نشدند و سن آن‌ها از سن مدرسه گذشته نیز می‌توانند در این مدارس ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند. همچنین بازماندگان از تحصیلی که تا پایه ششم را گذراندند و به متوسطه اول و دوم دسترسی نداشتند، در این مدارس ثبت نام می‌کنند. کسانی که مشغول به کار هستند نیز می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود مدارس آموزش از راه دور در استان خاطرنشان کرد: هر کدام از مناطقی که نیاز به مدرسه داشته باشند، تقاضا می‌دهند و ما نیز درخواست آن‌ها را به تهران می‌فرستیم زیرا مجوز از مرکز صادر می‌شود و در اختیار استان نیست.  

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->